«СЛАБКА ЛАНКА»
Урок – гра.
Урок рейтинг-контролю.
Мета. Узагальнити та систематизувати навчальні досягнення учнів; сприяти розвитку логічного мислення, умінню
застосування знання у нестандартних ситуаціях; виховувати впевненість у власних
здібностях і знаннях.
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання. Комп’ютер, сигнальні картки.
Методичні поради. Такий урок можна проводити під час
рейтинг-контролю теоретичних знань учнів
в досить широкому діапазоні, а також повторення та узагальнення знань.
Пропонуємо варіант роботи на уроці за правилами, що нагадують телевізійну гру
«Слабка ланка».
Хід уроку.
Починаємо засідання інтелектуального клубу «Діскавері» і
розпочинаємо гру «Слабка ланка». В грі
приймають участь 8 учасників, кожен з яких може заробити головний приз, однак 7
з них – підуть з ігри. Раунд за раундом буде визначена «Слабка ланка».
Правила
гри. Вам буде запропоновано зіграти 7 раундів, перший раунд буде тривати
150 секунд, кожний наступний буде на 10 секунд менше. У кожному раунді ви заробите визначену кількість цукерок, які
будуть переходити в наступний раунд і останній, «Слабка ланка», забере банк.
Слідкувати за банком буде комп’ютер.
Ми розпочинаємо гру «Слабка ланка».
Перший раунд.
Починаємо з гравця, у якого прізвище починається з першої букви алфавіта. Час вийшов. В першому раунді ви
заробили ___ цукерок. Хто, на ваш погляд, відповідає не правильно? Хто своїми
відповідями тягне команду вниз? Прийшов час визначити «Слабку ланку».(гравці
пишуть ім я, а в цей час статистика: за підсумками першого раунду ____________ «самий дужий гравець», а «Слабка
ланка»____________ Співпадає статистика з думкою команди?) Голосування закінчено. Час визначити «Слабку ланку». Команда
визначила вас. До побачення.
Другий раунд. У першому
раунді ви заробили ______ цукерок, однак могли заробити більше. Залишилось 7
учасників і раунд триватиме на 10 секунд менше. Почнемо з «самого дужого гравця»
колишнього раунду, це ___________ .Час
вийшов. В другому раунді ви заробили ______ цукерок .Це менше чим могли ви
заробити. Хто, на ваш погляд, не виправдовує надій? Чиї знання ви оціните на
«одиницю»? Прийшов час визначити «Слабку ланку»( гравці пишуть ім я, а в цей
час статистика: за підсумками другого раунду_________ «самий дужий гравець», а
«Слабка ланка»____________.Співпадає статистика з думкою команди?) Голосування закінчено. Час визначити
«Слабку ланку». Ви______________ «Слабка ланка». Команда визначила вас. До
побачення.
Третій раунд. У другому
раунді ви заробили _______ цукерок, залишилось 6 гравців і раунд буде ще
тривати на 10 секунд менше. Ми починаємо з «Сильної ланки» колишнього раунду,
це ____________. Граємо в «Слабку ланку». Час
вийшов. Ви змогли покласти в банк _______ цукерок. Хто забув чому його
вчили? Один з вас мусить йти. Прийшов час визначити «Слабку ланку»( гравці
пишуть ім я, а в цей час статистика: за підсумками другого раунду__________
«самий дужий гравець», а «Слабка ланка»______ .Співпадає статистика з думкою
команди?) Голосування закінчено. Час
визначити «Слабку ланку». Ви___________ «Слабка ланка». Команда визначила вас.
До побачення.
Четвертий раунд. В третьому раунді ви заробили ________ цукерок,
залишилось 5 учасників і раунд триватиме ще на 10 секунд менше.
Розпочинаємо з «Сильної ланки»
колишнього раунду_________.Граємо в «Слабку ланку».Час вийшов. Ви змогли покласти в банк ______ цукерок. Один з вас
мусить йти. Хто, на ваш погляд, «Слабка ланка»?(гравці пишуть ім я, а цей час
статистика: за підсумками четвертого раунду_________ «самий дужий гравець», а
«Слабка ланка»_____________Співпадає статистика з думкою команди?) Голосування закінчено. Час визначити
«Слабку ланку».Ви «Слабка ланка».Команда визначила вас. До побачення.
П ятий раунд. В четвертому раунді ви заробили _______ цукерок,
залишилось 4 гравців і раунд триватиме на 10 секунд менше. Ми починаємо з
«самого дужого гравця» колишнього раунду, це _________. Граємо в «Слабку
ланку». Час вийшов. Ви змогли
покласти в банк _______ цукерок. Це дуже мало. Хто піде з команди? Хто прийшов
показати себе, а не заробляти цукерки? Хто «Слабка ланка»?(гравці пишуть ім я,
а в цей час статистика: за підсумками п ятого раунду__________ «самий дужий
гравець», а «Слабка ланка»__________.Співпадає статистика з думкою команди?) Голосування закінчено. Команда
визначила вас. До побачення.
Шостий
раунд. В п ятому раунді ви заробили _______ цукерок, залишилось 3 гравця і
раунд триватиме на 10 секунд менше. Ми починаємо з «самого дужого гравця»
колишнього раунду, це _________. Граємо в «Слабку ланку». Час вийшов. Ви змогли покласти в банк _______ цукерок. Це дуже
мало. Хто піде з команди? Хто відповідає не правильно? Хто «Слабка
ланка»?(гравці пишуть ім я, а в цей час статистика: за підсумками шостого
раунду__________ «самий дужий гравець», а «Слабка ланка»__________.Співпадає
статистика з думкою команди?) Голосування
закінчено. Команда визначила вас. До побачення.
Сьомий раунд. Залишилось два учасника. У вас є шанс вдвічі
збільшити зароблені в цьому раунді цукерки і додати їх до уже зароблених. У
вашому розпорядженні всього 90 секунд. Ми починаємо з «самого дужого гравця»
колишнього раунду, це_______.Граємо в
«Слабку ланку». Час вийшов. В
сьомому раунді ви змогли покласти в банк________ цукерок. Ми вдвічі збільшимо
їх кількість і додамо до уже зароблених раніше, однак тільки один з вас зможе
забрати всі зароблені цукерки.
ЗАПИТАННЯ.
1. Як можна відігріти холодні руки, не користуючись нагрівальними приладами або теплими рукавичками?
Потерти руки одна об одну.
2. Як називається сила, яка натягає ланцюжок годинників-ходиків?
Вага гирі.
3. Чи змінилась маса сіна, яке було
в копні, коли це сіно спресували до тюку?
Ні.
4. Чи однакові молекули холодної та
гарячої води?
Так.
5. З якою точністю показує настінний
годинник?
1 секунда.
6. Із чого складений скляний стакан?
Скла.
7. Назвіть одиницю вимірювання
тиску.
Паскаль, мм. рт. ст.
8. Синонім назви «Перший закон
Ньютона»?
Закон інерції.
9.Скільки необхідно сил, щоб
відкрити склянку?
Дві.
10. Коли Ейфелева вежа вище - зимою
чи літом?
Літом.
11. Що видно, якщо нічого не видно?
Туман.
12. Яку назву має електричний струм,
котрий тече по контуру тільки в одну сторону?
Постійний.
13. Чи кипить вода при температурі
70 градусів по Цельсію?
Так.
14. Які тварини користуються звуком
для того, щоб «бачити» добич?
Літучи
миші, дельфіни.
15. Яка тварина може «бачити» тепло?
Гримуча
змія.
16. Зростає зріст космонавтів під
час космічного польоту?
Так.
17. Скільки насосів у нашому тілі?
Два.
18. Спосіб зображення, який дає
відчутність глибини та об ємності(теж саме, що і не
встигающему учню реальне
одержання відмінної оцінки в майбутньому)?
Перспектива.
19. Здатність тіл плавати.
Плавучість.
20. Показник того на скільки швидко
даний об єкт рухається в даному напрямі.
Швидкість.
21. Прилад для вимірювання
температури?
Термометр.
22. Який лід більш слизький:
шорсткий або гладкий?
Шорсткий.
23. Якщо йти по земній кулі на північному сході, то куди прийдеш?
Північний полюс.
24. Чи буде сніг падати швидше, якщо його
посипати попілом?
Так.
25. Чи можна стиснути рідину?
Ні.
26. Назвіть синонім слова «
пустота».
Вакуум.
27. Назвіть агрегатний стан
речовини.
Тверде, рідке, газове.
28. Яка камера була знайома ще
італійському вченому та художнику
Леонардо да Вінчі?
Камера-обскура.
29. Хто автор вірша? «Движенья
нет, сказал мудрец брадатый.
Другой
смолчал и стал пред ним ходить.
…………………………..
Ведь
каждый день пред нами солнце ходит,
Однако ж прав
упрямый Галилей»
О. С. Пушкін.
30.Назвіть одиницю довжини в
системі СІ.
Метр.
31.Назвіть одиницю сили в системі
СІ.
Ньютон.
32. Хто, за думкою О.С.Пушкіна, був
« першим нашим університетом»?
М.В.Ломоносов.
33. Кипіння- це процес переходу з «
рідини в пар» чи з « пара в рідину»?
З рідини в пар.
34. Чим можна охарактеризувати
молекулу?
Розміром та формою.
35. Скільки разів була присуджена
Нобелевська премія М.Складовській-Кюрі?
Два( фізика, хімія).
36. Чи можна у 8 годин ранку
вилетіти із Владивостока і о 8 годині ранку того ж дня прилетіти у Москву?
Так.
37. Коли ми рухаємося скоріше
навколо Сонця- днем чи ніччю?
Ніччю.
38. Чи можна воду носити у решеті?
Так, якщо проволоку покрити шаром парафіну.
39. Що важкіше тонна дерева чи
тонна заліза?
Однаково.
40. Як називають частину простору
за непрозорим предметом, куди не проникає світ?
Тінь.
41. Чи можна відкритим
холодильником знизити температуру у кімнаті?
Ні.
42. Назвіть три основних кольору?
Красний, зелений, синій.
43. Про яке відкриття іде мова?
- Нужен твой совет, ученый:
Мастер сделал мне корону.
Погляди-ка, Архимед,
Золотая или нет?
Закон Архімеда.
44. Інше представлення навколишнього
середовища.
Ефір.
45. Слід, який залишає
матеріальна точка.
Траєкторія.
46. Град- це явище чи одиниця
вимірювання плоского кута?
Одиниця вимірювання плоского кута.
47. Назвіть одиницю довжини у
Росії в 1918 році.
Фут.
48. Гал- це одиниця вимірювання
прискорення чи назва племені у Африці?
Одиниця вимірювання прискорення.
49. Що таке СІ?
Міжнародна система одиниць.
50. Про яке відкриття йдеться
мова?
«Ньютон под яблоней сидел
Вот-вот должна прийти идея
А плод над ним уже созрел,
К
земле всей массой тяготея»
Закон всесвітнього тяжіння.
51. Про який пристрій іде мова у
кінострічці «Крах інженера Гаріна»?
Лазер.
52. Що таке осмос?
Дифузія.
53. Викривлена вільна поверхня
поблизу межи її стикання з твердим тілом називається…
Мениском.
54. Перезарядний прискорювач(теж саме, що
мережа магазинів цієї фірми).
Тандем.
55. Позасистемна одиниця кількості теплоти(теж
саме, що і енергетична цінність продуктів постачання).
Калорія.
56. Газоструминний випромінювач.
Свисток.
57. Як називається прилад для
визначення спирту в речовині?
Спиртометр.
58. Возгонка- теж саме що і …
Сублімація.
59.Міліона доля метра.
Мікрометр.
60. Індікатриса- це кличка чи додаткова поверхня?
Поверхня.
61. На який кут повертається земля навколо своєї осі за одну хвилину?
15 градусів.
62. Чи може сила тертя перевищувати вагу тіла?
Так.
63. Чи може механічну роботу здійснювати сила тертя покою?
Так.
64. При якій температурі випаровується вода?
При любій.
65. Чи рухаються заряджені частинки по провіднику, якщо по ньому не йде
струм?
Так, хаотично.
66. Чи можна враховувати точним вираз: пусте відро?
Ні, повітря-речовина.
67. В закупорену склянку налита
вода. Чи можна затверджувати, що в верхній половині склянки води немає?
Ні,
вода є, однак у іншому агрегатному стані.
68. Деякі морські тварини(наприклад, каракатиця) переміщуються у воді,
викидаючи із себе струю рідини. Яке фізичне явище лежить в основі такого руху?
Явище
віддачі.
69. Пасажири автобуса відчули, що їх клонить до лівої стіни салону. Як
рухався в цей час автобус?
Праворуч.
70. Чи правильний вираз: латунь важкіша заліза?
Так.
71. Яка сила заставляє рухатись тепловоз?
Сила тертя.
72. Чи змінилась внутрішня енергія чайної чашки, коли її переставили зі
столу на полку серванту?
Ні.
73. Чи залежить прискорення вільного падіння від маси?
Ні.
74. Чому дорівнює перша космічна швидкість?
8 кілометрів на годину.
75. Чим краще писати у космічному кораблі: олівцем чи ручкою?
Олівцем.
76. Назвіть самий твердий природній камінь.
Алмаз.
77. Який рух здійснює одна молекула?
Механічний.
78. Скільки кілограмів у 100 літрах води?
79. Назвіть супутник Землі.
Луна.
80. Що в перекладі з греческого означає слово «Електрика»?
Янтар.
81. Які дерева частіше улучаються
блискавкою під час грози?
Дуби.
82. Який з двох розряджень ми бачимо під час грози: лідера чи оборотній?
Оборотній.
83. Чи перехрещуються силові лінії?
Ні.
84. З яким літературним героєм з поеми М.В.Гоголя « Мертві душі»
асоціюється конденсатор?
Плюш кін.
85. Благодійний газ вперше відкритий на Сонці?
Гелій.
86. Що відбуватиметься в навколишньому середовищу, коли поміняють назву
заряду протона і електрона на протилежний?
Нічого.
87. Хто привернув увагу Фалеса Мілетського на здібність янтарю
електризуватися тертям?
Його донька.
88. Яку назву має речовина, що не проводить струм?
Діелектрик.
89. Надавання тілу електричного заряду?
Електризація.
90. «Аромат» - це характеристика духів чи кварків?
Кварків.
91. Правило буравчика і правило гвинта. Це одне і теж?
Так.
92. Децибел – це назва музичної групи чи одиниця вимірювання звуку?
Одиниця рівню звуку.
93. Хто першим побачив плями на Сонці?
Галілей.
94. Чи присуджується Нобелевська премія в області фізики?
Так.
95. Що таке домашнє телебачення?
Відеомагнітофон.
96. Що таке ТБ?
Техніка безпеки.
97. Що більше: хмара чи тінь від неї?
Однаково.
98. Чи можна за допомогою льоду добути вогонь?
Так.
99. Чому ввечері тіні подовжуються?
Сонце низько.
100.Що таке фата – моргана?
Форма
марева.
101. «Все живе устромляється до світу», ці слова сказав видатний німецький
поет, автор книги «Теорія світла». Назвіть цього поета.
Готе.
102.У якому році був запущений перший штучний супутник Землі.
1957 рік.
103.Вчений, який придумав перший прилад, який відмічає зміну температури
повітря.
Галілей.
104.Битова посудина, яка захищає воду або їжу від теплообміну з навколишнім
середовищем.
Термос.
105.Паливо,яке виробляють з нафти і кипить при високій температурі.
Бензин.
106.Різновид води в твердому стані.
Лід.
107.Головний конструктор перших супутників, космічних кораблів.
С.П.
Корольов.
108.Винахідник, який побудував першу парову машину універсальної дії.
Ползунов.
109.Назвіть молекулу життя.
ДНК.
110.Що означає слово «резистор»?
Спротивлюсь.
111.Що було ниткою розжарювання у лампі Едісона?
Нитка, покрита вугіллям.
112.Чи небезпечно замість лампочки використовувати палець?
Так.
113.В якому місці землі магнітна стрілка обома кінцями вказує на Південь?
Північний
географічний полюс.
114.Ця речовина тверда, однак не кристал.
Аморфна
речовина.
115.Назвіть прилад, назва якого іде від слів «обертання» та
«спостереження», та який використовують на дискотеках.
Стробоскоп.
116.Назвіть фізичну дзигу, теж саме, що і один з компонентів салату
«Обів’є».
Яйце.
117.Яку назву має океан, на дні якого живе людина?
Атмосфера.
118.В честь якого вченого назвали 101 елемент періодичної системи.
Мендєлєєва.
119.Назвіть четвертий стан речовини.
Плазма.
120.Яке фізичне явище стало провиною трагедії, що сталася 7 листопада
1904р. в США на Такомському висячому мосту?
Резонанс.
121.Чому не можна перебігати вулицю
перед близько рушійним транспортом?
Інерція.
122.Чому тісне взуття розноситься і становиться впору?
Виникає остаточна деформація.
123.Чи може йти сухий дощ?
Так.
124.Чому вибух під водою вбиває рибу?
Великий тиск.
125.Чи проходе струм скрізь тіло птаха, яка сидить на голому проводі
високовольтної лінії електропередач?
Так.
126.Яку назву має прибор, в якому інфрачервоне випромінювання перетворюється в бачення?
Нічного бачення.
127.Чи можуть кристали хворіти?
Так.
128.Якого кольору скло захищає очі зварювальника від шкодливої дії полум я?
Темного.
129.Як називають частину простору, зайняту якимось предметом.
Об'єм.
130.Чи можна сніг назвати ізолятором?
Так, він затримує холод.
131.Чому дим підіймається вгору?
Конвекція.
132.Із чого складається земля?
Кора, мантія, ядро.
133.Коли ви потираєте руки, тепло, яке ви відчуваєте, є результатом …
Тертя.
134.В якому морі вода настільки соляна, що в ній можна лежати не плаваючи?
Мертве
море.
135.Хто першим здійснив космічний політ?
Ю.О.Гагарін.
136.Скло-це тверде тіло чи рідина?
Рідина.
137.Тип електрогенератора, який створює постійний струм(теж саме, що і
назва відомої футбольної команди)?
Динамо.
Вам буде запропоновано 5
пар запитань. Хто відповість на більшу кількість із них, той і забере всі
цукерки. Хто відповідатиме першим? Граємо в «Слабку ланку».
1.Який вид випромінювання використовують для нанесення захисних знаків на
банківських купюрах?
Ультрафіолетове.
2.Де «фунт лиха» більше: в Росії чи в Англії?
В
Англії.
3.Чому Ландау не любив слово «вчений»?
Він враховував, що «вченим» може бути тільки кіт.
4.З якою швидкістю необхідно рухатися кішці, у якій за хвіст прив’язана жерстянка,
щоб не чути дзвоника жерстянки?
Стояти на місці.
5.Чи багато сили в конячий силі?
Її нема зовсім.
6.Автор шкали температур, в якій за точку замерзання води прийнято +32
градуси, а за точку кипіння +212 градусів.
Фаренгейт.
7.Де у поїзді знаходяться точки, які рухаються не вперед, а назад?
На
реборді.
8.Металевий пристрій австралійських аборигенів, який здатний вертатися до
мисливця.
Бумеранг.
9.Чи буде кипіти
вода у каструлі, яка плаває у каструлі більшого розміру в якій кипить вода?
10.Чи
прискориться розтавання льоду у кімнаті, якщо його укрити шубою?
Ні.
11.Чи можна олово розплавити гарячою водою?
Так.
Після закінчення гри
підбиваються підсумки, оголошуються учням, які брали участь у грі, оцінки,
визначається коло питань, над якими ще потрібно працювати на наступних уроках.
Урок физики
10класс
Тема.
Космическое государство Украина.
Цель урока. Углубить знания учащихся о развитии
ракетно-космической техники;
познакомить учащихся с достижениями
украинских учених в области
космонавтики;
развивать интерес к науке; учить учащихся самостоятельно
работать с
научно-популярной литературой и справочной литературой, сетью
Internet; формирование
чувства патриотизма и национальной гордости.
Тип урока. Урок-конференция.
Оборудование. Портреты украинских ученых, тематическая газета,
видеофильмы,
музыкальные записи на
космическую тему.
Программа урока-конференции.
1.Вступление.
2.Основная часть.
2.1.Развитие
ракетно-космической техники.
2.1.1.Выдающийся творец практической космонавтики - академик
Сергей Королёв.
2.1.2.Михаил Янгель - творец ракетно-космической техники.
2.1.3.Владимир Челомей - «отец» ракеты-носителя «Протон».
2.1.4.Валентин Глушко- конструктор жидкостных ракетных
двигателей.
2.2.Пионеры
теоретической космонавтики.
2.2.1.Александр Засядько - выдающийся конструктор боевых
ракет.
2.2.2.Константин Константинов – последователь А.Засядько.
2.2.3.Михаил Кибальчич – талантливый изобретатель, автор
проекта оригинального летательного аппарата с реактивным двигателем .
2.2.4.К.Э.Циолковский – фундатор теоретической космонавтики.
2.2.5.Юрий Кондратюк – «завоеватель межпланетных
пространств».
2.2.6.Михаил Яримович и Игорь Богачевский – творцы
межпланетных станций.
2.3.Участие Украины в
международных программах освоения космоса: «Морской
старт», «Наземный старт», «Циклон».
3.Заключение.
Вступление.
Просмотр видеофильма
«Как все начиналось»
Ведущий.
Вступление
человечества в космическую эру было подготовлено всей его предыдущей историей,
жаждой познать новое, ранее неизвестное.
Вопрос
«Что там за горизонтом?» - никогда не давал человеку покоя. Пытаясь ответить, человек
не ищет материальных благ, ним управляет сила интереса, стремление до познания
неизвестного.
Если
экспедиция Колумба открыла новый континент, название которому Америка, то
космические исследования открыли для человечества во много раз больший континент
– «космос со всеми его планетами, звездами и другими образованиями. Это
открытие настолько большое, что в будущем изменит судьбу человечества.
Космонавтика
– это одна из областей науки и техники, в которую можно бесконечно вкладывать
человеческие знания. Дальнейшее развитие космонавтики приведет к взлету
интеллектуального и материального могущества человечества.
Свой
вклад в развитие космических исследований сделали ученые разных стран и
народов. Сегодня слово об украинцах – творцов ракетно-космической техники.
Когда идет речь о развитии ракетно-космической техники в бывшем СССР, то, как
правило, мир связывает это с именем выдающегося творца практической
космонавтики - академика Сергея Павловича Королева, под руководством которого
был запущен первый в мире искусственный спутник Земли.
Его,
кстати, воспринимают, как представителя российского народа, мало кто знает, что
Сергей Королев – украинец. Свою принадлежность к украинскому народу он
собственноручно засвидетельствовал, заполняя анкету при поступлении в Киевский
политехнический институт в 20-х годах.
Первый ученик. Родился С.П.Королев…
Ведущий.
Итак, Сергей
Королев, уроженец Житомира, принадлежит к выдающимся украинцам, имя которого
навечно вписано золотыми буквами в историю мировой цивилизации. Его
титанический подвиг для будущего человечества был возможен благодаря четкой и
слаженной работе многих коллективов, во главе которых стояли и наши земляки. В
связи с этим хотелось бы назвать академика Михаила Янгеля.
Второй ученик. Родился Михаил Янгель…
Ведущий. К этой славной
плеяде творцов космической техники принадлежит еще один наш земляк – академик
Владимир Челомей – «отец» ракеты – носителя «Протон», с помощью которого были
выведены в космос космические корабли «Союз», «Прогресс», автоматические
станции «Вега» для изучения Венеры, кометы Галлея.
Третий ученик. Родился Владимир Михайлович Челомей…
Ведущий. К пионерам ракетно – космической техники мы относим и
выдающегося украинца – Валентина Глушко.
Четвертый ученик. Валентин Петрович Глушко родился…
Ведущий. Рассказывая о значимом вкладе украинцев в создание ракетно
– космической техники, помимо, Сергея Королева, Михаила Янгеля, Валентина
Глушко, Владимира Челомея, мы должны вспомнить и ту научную базу, которую они
использовали. И вот здесь необходимо сказать о том, что в ее создании принимали
участие еще с XIX века
наши выдающиеся земляки, которые были пионерами в развитии ракетной техники.
Пятый ученик. Александр Засядько…
Ведущий. Продолжателем дела Александра Засядько следует считать уроженца
Черниговщины Константина Константинова.
Шестой ученик. Константин Константинов…
Ведущий. Принципиально новую для своего времени идею запуска ракет
в «Проекте воздухоплавательного аппарата» предложил талантливый украинский
изобретатель Николай Иванович Кибальчич, известный народоволец, который прожил
всего 28 лет. И за такую короткую жизнь он успел сделать многое.
Седьмой ученик. Родился Н.И.Кибальчич…
Ведущий. Автором фундаментальных научных результатов по теории
движения ракет является К.Э.Циолковский, выдающийся ученый и изобретатель,
автор многих важных открытий в аэродинамике, ракетной технике и теории
межпланетных полетов, основоположник космонавтики.
Восьмой ученик. К.Э.Циолковский родился…
Ведущий. И еще одна выдающаяся фигура в космической эпопее, которая
представляет украинцев: Юрий Кондратюк – достойный сын Полтавщины. Это тот, кто
за много лет до полета человека на Луну сделал для этого соответствующие
расчеты, которые использовали американцы, отправляя своих астронавтов в
1969году в этот исторический полет. Об этом сегодня знают все в мире. Однако не
все знают о трагической доле нашего выдающегося земляка, который долгое время
вынужден был жить и войти в историю космонавтики под чужим именем. Двадцать лет
он прожил под чужим именем, под чужим именем ушел в могилу, под чужим именем
вошел в бессмертие.
Ныне
мы знаем, что на самом деле пионера космических полетов, который уже в 16 лет
начинает серьезные исследования в области межпланетных связей, зовут Александр
Игнатьевич Шаргей.
Девятый ученик. Родился Александр Шаргей…
Ведущий.«Не просте життя
у звичайної людини. А в ученого - першопроходця воно складніше стократ…Але щоб
геній працював і жив за чужим паспортом, щоб зовсім не дбав про славу власного
імені – це трапилося чи не вперше в світі! Звісно, тут були свої переплетіння
долі, яких ніхто досі не наважився висвітлити. І ми раді, що великому вченому,
який стільки зробив для рідної Вітчизни й усього людства, вдячні співвітчизники
повернули його справжнє прізвище».
Десятый ученик. Михаил Яримович…Игорь Богачевский…
Ведущий. Украинец Игорь Богачевский всегда подчеркивал «Чтобы быть
успешным в жизни, необходимо доказать, что ты умеешь что-то делать. Человеку,
который уже достиг чего-то в жизни, - доверяют и дают все новые и новые задания».
Итак,
история свидетельствует, что украинцы уже многое сделали в области космических
исследований. Доверяя им новые задания, можно быть уверенным, что они с ними
справятся. А Украина еще заявит о себе
как могущественная космическая держава.
Просмотр видеофильма « Украина космическая держава».
How to Play Casino: Easy Guide to playing slots on
ОтветитьУдалитьCasino games https://deccasino.com/review/merit-casino/ are played by 4 players, the average wooricasinos.info time they take turns is around 14:20. The house is divided into three distinct 토토 categories: the house